• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 20 دی 1396
کد مطلب : 3781
+
-

بودجه سال ۹۷ شهرداری  ۱۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران گفت: لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری ۳۰ دی‌ماه به شورا ارائه می‌شود و احتمالا سقف بودجه ۱۷‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.  این رقم نشان‌دهنده کاهش حدود 400 میلیارد تومانی بودجه سال آینده نسبت به سال جاری  و تحقق وعده شهرداری مبنی بر تنظیم بودجه انقباضی است. حجت‌الله میرزایی درخصوص وضعیت لایحه بودجه سال ۹۷ شهرداری به مهر، گفت: هم‌اکنون بودجه، نهایی شده و در حال ویرایش‌های پایانی هستیم. وی درخصوص رقم بودجه سال آینده شهرداری تهران افزود: سقف بودجه پیش‌بینی شده برای سال ۹۷، ۱۷‌هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است که این رقم باید در شورای معاونین نهایی شود اما به‌نظر می‌رسد همین رقم درنظر گرفته شود و نسبت به بودجه سال ۹۶ کاهش اندکی داشته است.

میرزایی در پاسخ به این پرسش که در بودجه سال ۹۷ برنامه دوم شهرداری نیز درنظر گرفته شده است، گفت: در بودجه سال ۹۷ الزامات برنامه‌ای مورد توجه قرار گرفته؛ همچنین بودجه، دربرگیرنده الزاماتی است که شورای شهر، ‌ماه گذشته به شهرداری ابلاغ کرد اما اصلاحات مهمی نیز در بودجه سال ۹۷ انجام شده است. معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهری شهردار تهران توضیح داد: شفافیت حداکثری، تمرکز‌زدایی، واگذاری پروژه‌ها به مناطق، کاهش هزینه‌های غیرمأموریتی و اولویت بندی پروژه‌ها برخی از این اصلاحات در بودجه سال آینده شهرداری است. وی همچنین با اشاره به آماده شدن گزارش عملکرد مدیریت گذشته در فرصت ۱۰۰ روزه‌ای که شورا به شهرداری داده بود، گفت: در این گزارش که احتمالا یکشنبه هفته آینده در صحن شورا توسط شهردار به شورا ارائه می‌شود، رقم دقیق بدهی‌ها، میزان اعتبارات لازم برای پروژه‌های ناتمام و... آمده است.

 

تحقق 77درصدی درآمدهای شهرداری

اما شهرنوشت نیز دیروز در گزارشی از برآوردهایی خبر داد که براساس آنها در 9ماهه نخست امسال 93هزار و 307میلیارد ریال از درآمدهای شهرداری تهران تحقق داشته است که معادل 77درصد از درآمدهای شهرداری تهران است. در این گزارش آمده است تا پایان آذرماه امسال شهرداری تهران 93هزار و 307میلیارد ریال درآمد داشته است.

 این در شرایطی است که گزارش عملکرد درآمدهای شهرداری در 6ماهه نخست سال 95نشان می‌دهد فقط 46درصد از درآمدهای شهرداری تحقق یافته است.اما شرایط درباره عملکرد شهرداری در بخش درآمدها کمی بهتر از پارسال است. به‌طوری که در بخش نقدی 69هزار و 437میلیارد ریال معادل 79درصد از درآمدها محقق شده است. در بخش غیرنقدی هم حدود 23هزار و 870میلیارد ریال یعنی 50درصد از درآمدها تا‌کنون عملیاتی شده است. همچنین از کل بودجه 179هزار میلیارد ریالی شهرداری تهران در سال 96، سهم درآمدهای پایدار مانند درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده و سایر درآمدهای پایدار 24درصد است که از این میزان 90درصد این درآمدها محقق شده است. در بخش درآمدهای ناپایدار هم که سهم 76درصدی را در بودجه شهرداری تهران دارد، فقط درصد هدفگذاری محقق نشده و 74درصد از درآمدهای ناپایدار تحقق پیدا کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید